torsdag 8 september 2011

Politiker

 När jag satt på tåget till Hässleholm igår så stannade tåget på grund av ett mötande tåg. Rösten som meddelade detta i högtalarna var inte rösten jag förväntade mig. Då det nämligen var självaste Bamserösten!


Hade en diskussion med en blivande politiker i skolan förra veckan om matvanor. Vi konstaterade att man borde klubba mer kött, för att få det mört och fint. Vi var båda överens om att får säkerligen hade varit mörare om dess ägare hade gått ut och klubbat dem lite, cirka en gång om dagen, med en kraftig påk. Det är ju därför man klubbar sälar och inte skjuter dem, konstaterade vi båda två.
Ett tag senare berättade en kvinna för mig att man nu börjat skjuta sälarna. Det är därför jag inte äter säl längre.
Jag vet faktiskt inte vad för politik denna blivande politikern yrkar i övrigt. Men så länge han står och håller med mig om att man borde klubba mer kött/djur, så har han likväl min röst.

Att prata med politiker påminner mig om en firmafest jag var på. Varför jag var där eller vad det var för firma, vet nog jag lika mycket som ni.
Men en person där sa att han hade telefonnummer till en ganska högt uppsatt politiker. Jag minns inte namnet på politikern, och jag tror inte jag lyssnade på namnet när det inträffade heller. Men vi tyckte det var en bra idé att låta mig busringa till honom. Så det gjorde jag.
Dock var det telefonsvar som mötte mig. Så jag lämnade ett meddelande som lydde något liknande följande:
Hallå din gamla räv! Vad fan har du för dig? Det är jag, men det hör du ju. 
Du! Jag har ett litet dilemma här. Det är så att jag var lite sugen på rajtajtajtan ikväll. Så jag köpte en liten dam i en gränd förstår du. Ja, det ena ledde ju till det andra som du förstår. Det var en trevlig stund med mycket kärlek. Men det ena ledde som sagt till det andra. Så, ja, nu är hon ju död. Det är därför jag ringer till dig. Jag menar, hur var det nu du gjorde sist?



Senaste sju-punkts-listan
  • Man får cancer av att slå på bröst.
  • Leka gör man hemma, inte på bussen.
  • Logiken sitter i vänster hjärnhalva.
  • För cirka 50 000 år sedan fanns det köttätande kängurur.
  • Kall mos smakar inte glass.
  • Man gäspar för att utjämna trycket mot trumhinnorna. Den tryckförändring som då uppstår utanför trumhinnorna rubbar trycket i andra människors öron, så att de i sin tur måste gäspa för att utjämna det.
  • Mina läsare kan inte räkna till sju (Hänvisar till förra veckans sju-punkts-lista)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt