fredag 23 september 2011

Filmtips

Ibland åker jag hem till en av mina kära bröder får att se på filmer. Vi ser ofta på annorlunda filmer. Denna veckan överträffade vi oss själva i valet av filmer.  
Takashi Miike är en väldigt udda filmskapare. Har ni sett några av hans filmer så förstår ni nog vad jag menar. Men denna veckan såg jag och min broder på Gozu samt Visitor Q. De är skumma även för att vara från honom.
Gozu är den normalare filmen av de två.Triangeldrama, kan man väl kalla det, när man väl sett hela. Jag den betyget fågel, för sin konstighet. 
Sen har vi... Visitor Q. Det är en film som ordet skum inte täcker. Den är ultraskum. Den har precis rätt mängd bröstmjölk, incest, nekrofili och mycket mer för att jag personligen måste rekommendera den för alla som läser min blogg. Den handlar i övrigt om en familj som tappat fokus. En dag får de besök av en annorlunda man, som roar sig med att slå folk i huvudet med gatstenar. Han lyckas få familjemedlemmarna att finna sig på nytt. Vackert. Fågelbetyg, utan tvekan. 




Jag funderar på att börja spela golf. Enbart för att få ett golfhandikapp. Jag tror nämligen man verkar sofistikerad om man presenterar sig med sitt namn följt av sitt golfhandikapp. Dock tar jag mig aldrig tiden att börja spela golf. Därför har jag hittat på ett handikapp. Så, om någon läsare spelar golf, kan de kanske säga om mitt handikapp verkar trovärdigt. Jag brukar säga att jag har 35 i handikapp. Är det normalt?




Senaste sju-punkts-listan


För ett tag sedan läste jag en tidningsartikel - självklart enbart titeln - där det stod att kvinnor som är stressade sover mindre. Jag kände mig lite perplext ställd till detta. Menar de att det bara gäller kvinnor? Sover män bra under stressfulla omständigheter?
Jag kände mig genast avundsjuk på kvinnornas sömnlöshet. Hade jag varit kvinna hade jag genast funnit något att stressa upp mig över. På det viset skulle jag nog fått mer gjort. Vi män sover alldeles för mycket. Hade jag varit en stressad kvinna hade jag sovit mindre och därmed fått mer gjort. All den tiden ni andra hade sovit, hade jag hållit mig stressad för att kunna öka min livskvalitet. Jag hade fått så mycket mer gjort. Alla ni andra hade varit avundsjuka på hur aktiv jag varit. 
Men nu är jag dock en man... så jag sover istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt