onsdag 14 september 2011

Blivande bästis

För ett tag sen fick jag ett uppdrag att åka hem till en bekant, för redigera hennes semesterfilm. Klippa lite och lägg till musik, inget märkvärdigt. Jag åkte efter det hem med 500 riksdaler som tack för besväret. Till på köpet fick jag även lyxen att få hennes lite annorlunda pojkvän efter mig. Det dröjde nämligen bara ett par dagar tills han började skicka fina mail till mig via Facebook, med mycket vackra hotelser. Tydligen skulle jag, enligt honom, legat med hans dam. Jag förklarade då lite snabbt att så icke var fallet. Herren i fråga ville dock inte tro på integritet. Han bestämde sig istället för att börja skicka sina hotelser till min mobil via målande sms.
Som en del av mina trogna läsare redan vet, har jag erfarenhet av hotelser via min mobil sedan tidigare, samt att jag icke tar sådana hotelser på särskilt stort allvar. Därav besvarade jag icke gentlemannen som så vackert kallade mig diverse färgrika saker.
I min egen lilla värld lyckades jag likväl föreställa mig detta som början på en livslång kamratskap.
Men de förhoppningarna dog ut lite då han slutade skicka sina elegant uttrycka hotelser till mig inom en vecka.
Cirka en månad senare var han dock igång igen, och hoppet om en vacker vänskap blossade upp på nytt.
Men denna gången slutade han - till min besvikelse - redan efter första dagen. Förmodligen för att jag fortfarande inte besvarade något av hans sms.
Nästan ännu en hel månad passerade innan han behagade höra av sig på nytt. Denna gången lovade han lockande med att hälsa på tillsammans med sina Biker-kompisar. Jag kände att det var nu vänskapen verkligen skulle komma igång på allvar, så jag köpte kakor. Men jag besvarade inte nu heller hans sms, och det var kanske därför han aldrig dök upp vid mitt hem så som han så ivrigt lovat mig. Eller möjligen hade hans GPS dåliga batterier.
Ibland hör han av sig än. Som om enbart för att mina förhoppningar till att vi en dag skall bli bästisar icke skall grusas.  Kanske borde jag en dag besvara honom för att visa ett gemensamt intresse? Kanske borde jag berätta att hans "flickvän" faktiskt under hela tiden hävdat att de ej är ihop och kallar honom elak samt att hon skall anmäla honom för diverse saker?
Men, nej, jag låter det vackra och galna fortsätta. För känner mig så ensam när han inte hör av sig...



Senaste sju-punkts-listan
  • I Amerika fanns det inga hästar innan Européerna hälsade på.
  • Fast de hade marsvin.
  • I Hässleholm finns det en prinsessa som odlar majs.
  • Pickels ser ut som väldigt små formlösa krokodiler.
  • 1910 överger Sverige dödsstraffet. 
  • Om man fryser in en tesked, så fortsätter den ändå vara en tesked.
  • En seriöst judisk kvinna skall använda peruk.

Jag kunde ha svurit på att en busschaufför jag åkte med idag höll på att borsta tänderna medan han körde. Det var otippat. Men sen kom jag fram till att jag inte hade mina glasögon på mig, då var det inte lika otippat.
Nu när jag har nya glasögon igen så ser jag åter hur världen och dess invånare ser ut. Min första tanke då var att jag aldrig skulle ligga med någon i nyktert tillstånd igen. Sen kom jag på att jag bara kunde ta av glasögonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt