torsdag 5 november 2009

Mobbning

Hade en trevlig dröm om att jag gick i högstadiet och jag mobbad av i stort sett hela skolan. Det konstiga var att jag stormtrivdes med det. Jag hamnade i schyssta diskussioner och fick gräla öppet med allt och alla.

Så det jag konstaterade utav denna drömmen var nog att det var meningen att jag skulle blivit mobbad som yngre. Dock verkade det lite i drömmen som att alla de som "mobbade" mig var egentligen de som blev mobbade av mig istället. Så kanske därför jag inte lidit av mobbning som yngre, jag mobbar helt enkelt bara bättre tillbaka.

Så mobbning kan ju faktiskt vara stärkande för själen, det finns aldrig enbart negativa saker med en gärning. Även om det ofta är vad folk försöker få oss att tro om saker och ting. Vet inte hur många gånger jag sagt det men ; Alla mynt har två sidor.

Att bli utfryst är värsta formen av mobbning i mitt tycke, för det är svårare att ge igen då. Men man kan alltid se det som att man i alla fall slipper umgås med asen då. För de som fryser ut än lär inte vara några man vill umgås med ändå.

Nästan varje gång jag blivit särbehandlad och mobbad har det varit utan personer i auktoritära positioner, vilket bara är sorgligt att se. Dock har jag stort sett alltid även då mobbat tillbaka, gett tillbaka med samma mynt. Det har även alltid känts bra, och jag rekommenderar det för alla som hamnar i dessa situationer, ta ut en grundlig hämnd på fanskapen.

Tänkte faktiskt bädda ner mig på nytt, se film och hoppas på mer behagliga drömmar om mobbning och utfrysning nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt