fredag 27 november 2009

Körkort

Fick idag frågan om jag hade körkort, än en gång. Svarade att de nog vetat om jag haft körkort. Fick då följdfrågan; "hur?"
Svar: Ni hade säkert kunnat läsa om det i tidningen då.
"Galen 26-årig man mejade ner 15 fotgängare innan han körde rakt in i Konsum. Hävdade att han var väldigt sugen på korv" eller i alla fall något liknande.
Beror på om det varit grillsäsong eller ej.

Så, nej, jag ska inte skaffa körkort. För allas våran trygghet. Min mor klagade alltid när jag övningskörde för henne. Hon mena att man inte ska gasa när man ser rådjur.

Jag är ännu mer samhällsfara bakom än ratt än vad jag är nu. Alltså hade det gått väldigt illa om något gett mig ett körkort.

Så jag får nöja mig att gå till Konsum när jag får korvsug.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt