söndag 19 augusti 2012

En fråga

Har ni/du någon vän som är så där vansinnigt ful? Så där så att man automatiskt blir lite fulare av att känna individen? Umgås man mycket med personen börjar man lukta illa och man får vanföreställningar om att man håller på att tappa sina tänder. Jag tror många har någon sådan bekant, som de helst undviker, fast det är en trevlig person. Vi är ytliga, eller så inbillar vi att alla andra är det och undviker fulheten för att inte bli smittade och utstötta.
Hur som helst tänkte jag inte ta upp något mer om det, jag är bara nyfiken om ni/du har någon sådan ni/du känner.


Jag hade en dröm för ett tag sedan där jag försökte ta körkort. Det gick både bra och dåligt på samma gång kan man påstå. Jag fick inte körkort, men jag var tillräckligt dålig för att tjäna på det ändå. Jag var faktiskt så dålig att körskolan tog kontakt med staten och berättade om mig. De var väldigt imponerade av min oduglighet. Jag blev tilldelad ett pris, för att de ville slippa mig i trafiken. De ordnade så att jag skulle få åka gratis kommunalltrafik i resten av livet, så pass desperata var de att slippa ha mig bakom någon ratt. Jag kände mig hedrad och förnedrad på samma gång.
Det påminde lite om en annan dröm jag hade då jag skulle handla i en butik men kassörskan föraktade mig så pass mycket att hon vägrade acceptera mina pengar. Vilket i sin tur innebar att jag slapp betala för varorna jag handlade. Det var förnedrande och underbart på samma gång. Ekonomisk men kränkande. Man visste inte riktigt vilket som var rätt känsla att gå på. Jag valde dock att vara nöjd och glad. Jag gillar när min oduglighet gynnar mig.



Fakta:

  • Ägget kom före hönan.
  • Om man stoppar in en siameskatt i kylskåpet blir den helsvart. Dock bör den tillbringa lång tid i kylen för att det ska ske. 
  • Det finns inga mullvadar på Irland. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt