fredag 1 juni 2012

Superhjältar och doftgranar

När jag åkte buss idag, för att ha fika lite kinamat, såg jag en superhjälte. Jag är ganska säker på att han var superhjälte, för han hade sina blåa shorts utanpå sina svarta tights. Jag tror han hade varit iväg på superhjälte-äventyr och var sliten, det var nog därför hans tights var noppiga. Han skulle säkert byta till finare när han väl kom hem.
Under bussresans gång funderade jag på vad hans superkraft kunde tänkas vara. Uppenbarligen kunde han i alla fall inte flyga, för då hade jag inte åkt buss. Han var uppenbarligen inte snabb som Flash heller, för då hade han inte heller tagit bussen. Hade han kunnat hoppa som Hulken hade han inte heller tagit bussen. Så vad kunde hans superkraft vara? Jag gick igenom allt jag vet om superhjältar i mitt huvud. Kanske kunde han skjuta laserstrålar ur sina ögon? Kanske kunde han läsa tankar? Kanske hade han superstyrka? Jag har faktiskt ingen aning, men jag vet att han inte hade superkraften att få dumhuvuden att hålla käften, för folket bakom oss pratade på om korkade saker under hela bussresan. Jag önskar han hade ingripit som den hjälte jag visste han faktiskt var, men han gjorde aldrig det. Jag kände mig ganska besviken på honom faktiskt. Han var en dålig hjälte i mina ögon.

På väg hem, efter att ha fikat lite kinamat, fick man skjuts. Framme i bilen hängde det en Wunderbaum som sades lukta "Born to rock". Ägaren till den visste inte riktigt vad den luktade, men försäljaren sa till honom att den luktade "Born to rock". Vi antog därför att det luktade svett och whisky. Det kanske inte är en ideal doft för en bil, men det döljer i alla fall onani-doften som möjligen tidigare prytt bilen.
Om det luktar svett och whisky efter du onanerat så har du nog gråt-runkat. Whisky i ena handen, penis i andra. Hårt arbetande, gråtandes och svettig. Det skvätter om pungen och rumpsvetten rinner ner längst dina lår. Allt du hoppas på är att whisky- och svettdoften luktar skarpare än din onani.
Jag antar att det är så tankarna går medan man bestämmer sig för om man verkligen ska köpa "Born to rock" som doftgran till sin bil.


I övrigt tycker jag att Judge Judy borde få mer mordfall att klara upp i sitt program. I vanliga fall är det så drygt att se på mordrättegångar. De tar verkligen evigheter. Ge fallen till Judy, hon hade löst dem i en handvändning. Varför gör man inte detta?




Månadens bus:
När jag var hemma hos Koma - bakfull - så passade jag på att utföra månadens bus. Jag tvingade mig upp ur sängen, medan Koma låg kvar - halvdöd - och gick fram till hans samling av tv-spel. Jag påbörjade mitt uppdrag. Jag tog en handfull med spel och öppnade fodralen, och skiftade skivorna i fodralen med varandra. Jag var väldigt sliten efter gårdagen, och jag orkade faktiskt bara lite över tio spel. Det var nog lika väl det, för efter de spelen så steg Koma upp och undrade om jag fann något bra spel. Jag sa att alla var dåliga och övergav min uppgift. Det fick vara tillräckligt för månadens bus.



Fakta:
  • Piskor bryter ljudvallen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt