fredag 8 juni 2012

Smörgåstårta

Idag har jag nyligen ätit smörgåstårta på skolan. Som en slags avslutning. Det är nog den största anledningen till att jag går på den skolan. De bjuder alltid på smörgåstårta i slutet av terminen. Även denna termin vann jag i att äta mest. Även denna termin berättade jag inte något om tävlingen för de andra deltagarna. Jag vann även en bok, tydligen. Det kom plötsligt, men det var trevligt likväl. Tydligen är jag en så trevlig prick och bra elev att man belönar mig med dyra böcker. Jag klagar inte.


Igår var det filmkväll med min bror. Slutade än en gång med att jag råkade köpa tio nya filmer. Det sker lite för ofta ibland, men är precis lagom vanligt.
Vi såg bland annat Android insurrection; filmen som är ännu sämre än Dungeons and Dragons. Jag ville få det ut mig. Jag rekommenderar alla att motstå frestelsen att försöka se på filmen. Vi klarade inte av den, och vi är ganska härdade. Fast vi var nyktra. Hade vi varit så pass onyktra att vi varit medvetslösa hade vi nog inte behövt stänga av den. Nu var vi tvungna. Det gick inte. Jag grät lite.



Saker min far lärt mig:
  • Man kan överleva på enbart Öl eller Glass. Detta är utstuderad fakta. (Jag tror därmed att den mest sunda dieten borde bestå utav ölglass)
  • Om saker inte går som man vill, så hjälper det alltid att svära åt det, då blir allt genast bättre. Svär också gärna åt saker som inte ens har med det du sysslar med att göra, så även det blir bättre. Svordomar kan vinna krig.


Fakta:
  • Näbbdjuret är det enda däggdjur som är giftigt
  • Näbbdjuret lägger även ägg, vilket det och myrpiggsvinet är de enda däggdjuren som gör.
  • Dessa två djur går tillsammans under benämningen "Kloakdjur" i Sverige.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt