torsdag 25 augusti 2011

Notis

Tänkte att man kanske skall informera läsarna om att tävlingen tar slut nu under helgen.
Vem som vinner tänkte jag fan inte avslöja, så att folk inte går och blir svartsjuka och lönnmördar varandra för ärans skull. Den som vunnit lär helt enkelt märka det.



I övrigt så hade jag Svenska-lektion idag, vilket innebär att jag fick skriva en presentation av någon jag inte kände. Så här blev det:
Nelly är en flicka som ofta är svartklädd med varma fotplagg. Detta gör att hon har lätt för att bli varm och det påverkar hennes humör. Hon har med andra ord kort stubin.
Hon har annars väldigt blekt hår och glasögon. Hennes hy indikerar på att hon undviker solljus, precis som hennes förebild Matilda från filmen Léon. Det är en film där mycket folk dör. Nelly är en rollspelare och dödar bara folk på låtsas.
Hon är ganska rädd av sig och undviker saker som: zombier, åska, elektricitet och mögel. Det betyder att Nelly är väldigt noga med att kolla bäst-före-datum på allt i sitt kylskåp.
Nelly har under en tid bott i Danmark, men har på senare tid blivit förvisad därifrån och bor nu i Broby.
Hon sitter ofta framför sin dator och virkar medan hon drömmer om bättre tider.
En gång i tiden led hon av hypokondri vilket innebar att hon hittade på sjukdomar för att slippa stiga upp på morgnarna. Men när auktoriteterna som hon sjukskrev sig från inte fann de symptomen hon nämnde på wikipedia, så bestämde hon sig för att försöka sluta med det. Numer virkar hon och spelar World of Warcraft istället.
Nelly har aldrig badat i en kanal och blivit jagad av krokodiler för att senare inse att det bara var ankor.

När jag sedan åkte buss hem så märkte jag att det regnade in på platsen jag satt. Jag kände mig föga nöjd med mitt val av sittplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt