onsdag 10 februari 2010

Troll!

En undran formades i min tankeverksamhet. Varför döper så få folk i dagens samhälle sina barn till Lakritstroll? Det är inte bara ett vackert namn, det är inte heller könsrelaterat. Alltså kan både flickor och pojkar heta det. Praktiskt. Så om du får en flicka, kan hon heta det. Om du sedan får en pojke, kan han heta Lakritstroll 2. Mycket praktiskt.
Jag berättade om tankegången för Pea då vi åkte samma buss. Hon bidrog inte med någon insikt i frågan.

Efter ett annorlunda samtal med Pea, som hon inte heller bidrag med mycket i, så kom jag fram till att det inte finns mycket som är intimare än att skölja sin mun med sin partners kroppsvätskor.
Ett bra exempel på kroppsvätskor kan tänka sig vara saliv eller kanske säd. Det känns intimt. Kroppsvätskor man bör undvika att skölja sin mun med är diarré samt spyor. Det fastnar lätt klumpar mellan tänder och så vidare. Det kanske kan tyckas vara en bra idé för stunden, men du kommer att ångra beslutet.

Min bror berättade att det finns intima saker han sysslar med varannan halvtimme, med andra ord en gång i timmen. Varför han inte bara sa en gång i timmen, blev ett bra samtalsämne. Men jag har totalt glömt varför (samtalet ägde rum för 5-10 minuter sen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt