måndag 1 februari 2010

Toarulls-mysteriumet

I helgen var min låtsaskompis Gegga på besök. Han var då, av något konstigt skäl, så duktig av sig att han satte fast min toarulle på dess hållare. Vilket jag personligen brukar slarva med.
Senare under dagen kom det fler besökare. Vi blev lite fulla medan vi satt och sprang.
Drog vidare ut på kalas senare och så vidare. Blev en trevlig kväll och jag lyckades mot förmodan vakna upp i min egen säng.

Hur som helst så var det stora mysteriet denna helgen det hela med toarullen. För när jag började återfå mitt medvetande och vinglade in på toaletten för att uträtta mina behov låg rulle på golvet istället för på sin plats i hållaren, där Gegga varit duktig att placera den.
Detta är en hållare som fungerar på det viset att rullen inte kan trilla av utav sig själv. Inte heller kan det varit någon av de två katterna som vistas i min lägenhet som gjort det heller. För att hållaren är inte konstruerad på ett sådant vis.
Så först undrade jag givetvis vem av besökarna under kvällen tagit bort hållaren från sin plats för att lägga den på golvet av något obskyrt skäl. Vem skulle kunna få en sådan korkad idé i sin skalle och även genomföra den? Jag kunde verkligen inte se någon mening bakom att göra det hela.

Det var nog denna tanken som gjorde att jag kom fram till den enda tänkbara lösning. Det måste varit jag som fått för mig och genomfört det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt