måndag 22 februari 2010

Spännande kallt

Det är idag -30 grader ute. Eller som jag kallar det; Spännande kallt.

Skulle gå till vårdcentralen då de ville stjäla mitt blod igen. Lyckades glömma papprena hemma så fick gå vändan en extra gång. Kändes nödvändigt och bra.
På väg till vårdcentralen en andra gång gick jag förbi en gammal man med rynkig hy som slängde ur sig orden; "Det är myggfritt idag", när jag gick förbi honom. Kunde inte annat än att instämma.
Det är sådan optimism som ungdomen i detta landet verkar ha glömt bort. Optimism är en bortglömd konstform.
I dagens självmordsbenägna samhälle borde det vara sådant de lär ut i skolan. Men istället får vi lära oss hur många judar som dog på 40-talet. För det har vi mycket nytta av idag.

Första gången jag anlände till vårdcentralen idag så var det en kvinna som bar ut sin spark genom entré-dörrarna. Efter att jag kommit in i byggnaden kom jag på att jag glömt papprena hemma och vände igen, då släpade hon in sin spark genom dörrarna igen. Jag förstod inte riktigt varför hon valt att rasta sin spark just här, genom dessa dörrarna, men hennes leende sa mig att allt nog inte stod rätt till i hennes tankegång.
Den var blå... sparken alltså.

I övrigt lärde jag, förra veckan, ett-åriga Amanda att säga "döda".
Det lät både gulligt och psykiskt instabilt på samma gång. Jag kände mig stolt och kan se mig en lovande karriär inom Mortal Kombat för den lilla flickan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt