tisdag 31 mars 2009

Ungar och humor

Läste på aftonbladets hemsida idag om en incident där en lärare hade tejpat för munnen på en av ungarna, för att denna ungen ej ville vara tyst. Den lilla pojken var sex år. Hela incidenten ska anmälas som misshandel men läraren försvarar sig med att hävda att det var ett skämt.

tja, jag skrattade i alla fall när jag läste det, ungar har ingen humor.
Men sen var det ju mest lärarens försvar jag skrattade åt i och för sig, man tycker ju att han borde ha förstått att konsekvenser skulle ske.

Vissa borde inte få skaffa ungar, o vissa borde inte ens få vistas i samma rum som ungar.

Jag hatar ungar, så jag kan förstå att han lackade ur, men om han inte heller tycker om barn ska han faen inte arbeta med dem.



I övriga nyheter så pratas det ju en del om sexgrupps träffarna där olika medelålders män hade köpt sex av unga kvinnor. En av platserna hade visst varit en skönhetssalong, lite som "Don't mess with the Zohan".

Det är lite skrämmande egentligen, tänk om man hade besökt salongen i god tro, fått sitt hår klippt snett och jäkligt samt fått någon könssjukdom på köpet.

Man är aldrig säker från könssjukdomar, tror jag. Jag hävdar att man kan få det överallt, på tåg, i hissar, i flygplan och på torg. Visst, man kanske först ska ha sex på platserna, men man kan få det var som helst!



Aftonbladet hade också en artikel om en kvinnlig präst som hade förfört och legat med en femtonårig pojke på hans konfirmationsläger.

Kyrkan hade blivit upprörd och funderar på att ge henne kicken. Jag kan förstå att det är svårt för kyrkan att se på när något sådant sker, femtonåriga pojkar är ju mer något som de manliga prästerna ska hålla på med. men då är de i och för sig i äldsta laget.

Att kyrkan funderar är ganska komiskt, borde hon inte fått kicken ganska snabbt?
1. Hon är en präst
2. Pojken är 15 år!

Hade det handlat om att en lärarinna hade förfört sin elev så hade det inte varit något snack om saken, men kyrkans värderingar är inte exakt som resten av Sveriges.

Det handlade om en kärleksakt, var det visst sagt.

Denna unga pojken verkar ju i alla fall ha ett sinne för humor.

1 kommentar:

  1. Vad vore världen utan barn? Ganska trist. Här på gamlegården i alla fall. Vem ska jag annars skrämma skiten ur när dom hoppas olovandes i rabbaterna?

    SvaraRadera

Du har rätt till min Åsikt