onsdag 18 september 2013

Förändringar... för att glädja mig, inte er


När jag skulle kliva på bussen hem idag så drevs jag bakåt från dörröppningen av stanken av lycka och förfall. Sedan såg jag även blodfärgade fläckar från plågsamt långa toalettbesök pyntade herren som stanken emigrerade från. Jag tog då ytterligare två steg bakåt, lät den goda herren ta sin tid innan jag gick ombord på bussen. Jag såg även till att sitta långt bort från herren. Han satte sig längst fram i bussen, så att alla som hade turen att kliva ombord skulle kunna känna hans vildsinta doft. Jag var noga med att hålla andan tills jag kommit en bit bak i bussen.

I övrigt har det varit sommar. Det firade jag med att ta sommarlov. Midsommar firades i ett tält. Vi var duktiga och la alla våra pantburkar i en papperskasse. När vi sedan somnade in och så småningom vaknat, så hade någon oförskämd sate stulit våra kasse. Kvar låg alla tomma burkar utspridda över gräsmattan. Till en början var vi förargade, sedan blev vi förundrande. Vi bestämde att vi borde leka detektiver och ta tag i mysteriet om vem som kunde ha stulit våran pappkasse. Fast vi fastställde sedan att vi nog var aningen för bakfulla för att genomföra ett sådant stordåd.

Under sommarens gång har jag även hunnit med att bli utburen av två vakter från Harry’s bar i Hässleholm. Fast det var okej, för jag var välkommen tillbaka en annan dag, sa de. Det tyckte jag var snällt. Alltid trevligt att slippa behöva gå ut på egen hand, utan istället bli buren ut, speciellt när man varit en duktig barsökare och inte bråkat med en enda person på stället.  Ibland undrar jag om man ska börja bråka mer på olika ställen, i alla fall de platser som man ändå blir behandlad som en bråkstake utan att agera som det. Så de får några legitima skäl till det helt enkelt.

Jag har även under denna långa frånvaro bestämt mig för att inte försöka fortsätta med att göra nya inlägg här varje vecka. Det började kännas som om jag pressade ur mig saker och det blev inte kul på samma vis för mig att göra det längre. Jag antar att det var därför som pausen blev så lång som den blev. Istället kommer jag sträva efter att uppdatera bloggen varje månad. Hur många inlägg som kommer under en månad kan variera, ibland ett, ibland tre, eller rent av fem, vem vet. Ni får helt enkelt hålla koll här, eller på Saftan.se för att hålla er uppdatera.
Det kommer även vara smått främjande för själva månadens bus-partiet av bloggen. Tävlingarna gällande ansikstvåldtäkter på Facebbok samt olika bus är fortfarande aktiva.Klicka på tävlingsfliken för mer info gällande dem.

För ett tag sedan hade jag ett samtal om att odla en ek inom sig själv. Jag vet inte riktigt hur samtalet började. Om det möjligen handlade om kraftig benstomme, kanske? Från benstomme till trädstomme är hoppet inte så långt. Så vi diskuterade kring att föra in ett ekollon i ändtarmen. Gödsel är ju typ avföring ändå, så sen gäller det ju bara att vattna det, samt att se till att trädet växer åt rätt håll. Det största skälet till att göra en sådan här sak borde vara att få en fräck röntgenbild av läkarna som man kan rama in och ha på väggen ovanför vardagssoffan. När man sedan blir gammal och får barnbarn, så kommer de garanterat att vara imponerade av tavlan.

Månadens bus

Under sommaren hade Farliga Frida och Koma inflyttningsfest. Det firade jag genom att besöka deras fest och gömma deras toalettlock i en garderob. Dock skvallrade Stalker nr 2 på mig, så buset förstördes lite smått. Därför var jag tvungen att även besöka Herr Lindman när han fyllde år. Jag hade glömt använda min egen deodorant innan jag drog hemifrån. Så jag busade till det och lånade hans utan att säga något till honom. Det var i övrigt en ganska jobbig fest då där sprang runt ett barn ett bra tag som högg mig flertal gånger med sitt trädsvärd. Jag fann ingen ro att dricka min alkohol. Till sist bet jag barnet i huvudet och sa att han nu blivit en zombie i min zombiearmé. Sen sprang han runt och skrek att han var en zombie till alla andra på festen istället. En stämningshöjare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt