söndag 16 december 2012

Sockiplast och drakar.

Sockiplast är klart underskattat. Jag skulle vilja ha en overall med sockiplast. Runt hela kroppen. Då hade jag känt mig trygg i vinterns hala underlag. Om det hade funnits en Onepiece gjord i sockiplats, så hade jag nog faktiskt skaffat mig en onepiece. Det är inte ofta man ser sockiplast i vuxenstorlek tyvärr. Det borde ändras. Jag antar ju att jag absolut inte är den enda som skulle införskaffa mig om det fanns.
Jag hade kunnat utbilda mig till ninja om jag hade haft en sockiplast-overall. Jag hade inte varit rädd för något  längre. Livet hade blivit så simpelt och lätt.
Jag tror även sockiplast kan vara ett alternativ till vinterdäck. Bir nog billgiare att trä på sockiplats över däcket än att köpa vinterdäck. Resultatet blir säkerligen strålande också. Kommunal-bussarna som går här nere kör på sommardäck under vintern. Något som ibland resulterar till mindre bra saker. Det är bussbolagen som vill spara in pengar. Då anser jag att sockiplast kunnat vara ett bra alternativ.
Jag har även märkt att Cyniker-Robin skulle behöva sockiplast när han är ute och går i halkan. Han kanar runt som en efterbliven Bambi på is när han vandrar omkring i halkan. Även om det är underhållande att se, så kanske det vore bättre om han faktiskt sydde sig en sockiplast sula att limma fast under sina skor.
Jag tror även att det hade blivit vackert och trendigt. Alla hade nog velat ha liknande efter att ha sett hans. Han kan bli en trendskapare, och han har mig att tacka för allting. Han borde vara mer tacksam. Han borde bjuda mig på nougat.



I veckan som gått - eller om det vara förra - så har jag även diskuterat kring Dragons Den, och hur dåligt namn det är för serien. Det är inga riktiga drakar. De varken andas eld eller flyger. Första gången jag såg på det kände jag mig lurad. Jag spottade och fräste, men sen ansåg jag det ändå ganska underhållande.
När serien visas i Sverige heter den samma sak. Jag tycker vi borde översätta titeln, samt ändra den så att den blir mer passande för områden. Vi kanske kan kalla serien för Örnnästet? Det blir nog alla glada över. Alla gillar ju örnar, kungsörnen är ju trots allt fridlyst. Den ska visst smaka som svan, har jag hört rykten om.

Jag borde nog vara med i programmet och sälja in lite idéer kring sockiplast.



Månadens bus:
Under veckan som var så gömde jag vår samhällslärares vagn med böcker och läromedel bakom en gardin. Hon blev paff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt