söndag 25 november 2012

Invigande vinst

Den gångna veckan har varit... händelselös, tror jag. Jag minns inte så noga faktiskt. Fast jag minns mer av den än förra fredagen skulle jag tro. I torsdags fick jag reda på att jag tydligen fick skjuts hem från Knislinge förra fredagen, efter att jag tydligen hade missat min egna hållplats. Praktiskt.

Denna fredag stod jag i kö utanför NetonNet då de öppnade sin nya lagershop. Det skedde faktiskt nyktert. Jag vann tre små kexchoklad i kön. Jag satsade en dricka som inte var min. Sedan stod vi där och väntade spänt medan den unga damen med brytning snurrade på hjulet. Jag hade satt min dricka på nummer tio. Hjulet stannade på nummer 15. Ingen vann. Alla som var närvarande hade fått satsa vars en dricka de inte ägde, så brickan med nummer var i stort sett full. Den unga damen med brytning blev chockerad över att ingen vann, och drog hastigt i hjulet på nytt. Det snurrade med ny och ivrig fart, runt, runt. Sakta snurrade det allt långsammare. Till sist stannade hjulet på nummer tio, och jag vann tre små chokladkex. Min första tanke var att jag borde köpt en Triss-lott istället.

När jag inte var på krogen denna helgen så var det en ung mö som blev uppsliten att dansa av hennes fars kamrat, på 57 år. Han dansade hej vilt med damen och skrev hela tiden; "skaka din pengabringare!". Alla var glada och skrattade, det var en bra kväll. En del hurrade i publiken. De pekade med hela handen och var artiga. Efteråt bjöd de på pepparkakor som man som kund på närmaste kebab-haket fick ta del av gratis. Burken tog snabbt slut och de kunder som blev utan vrålade ut sin besvikelse.
Jag var inte där, så jag vet inte om det var så här det skedde. Men jag vill gärna föreställa mig att det gick till så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt