söndag 7 oktober 2012

Joystick är viktigt

Tänkte än en gång dela med mig av en anteckning från mitt nära-sängen-block. Det där som jag nämnde att jag skriver i om jag fått någon befängd upplysning under någon vansinnesdröm. Anteckningen denna gång handlade om hur min drömbil skulle vara. Dock sade anteckningen bara en sak om den, nämligen att den skulle haft joystick. Det var tydligen det viktigaste. Så här i efterhand så måste jag nog instämma angående min egen anteckning. Joystick är viktigt.

När jag skulle köpa Pizza häromdagen skulle jag betala med kort. När jag räckte Pizza-bagaren kortet för att betala sa han kvickt: "Tack och hej då." 
Jag gick ändå inte, trots att han sa hej då. Jag frågade snällt men bestämt om han planerade behålla mitt kort. Han nickade. Jag gick inte med på det. Han gick med på att ge tillbaka det. Jag kände mig nöjd.
Pizzan var dock ingen höjdare.

Avslutar veckans inlägg med en liten Facebook trollning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt