söndag 13 november 2011

Bäver

En gång fann jag en överkörd bäver på en gräs-äng. Jag undrade vad den gjorde där. Det var uppenbarligen inte dess rätta klimat. Dels för att det var en bäver, på en äng, men även för att den var överkörd, på en äng. Jag grubblade på detta ett bra tag innan jag tog med den hem och frågade mina kompisar vad de trodde hade hänt med den. Jag frågade om de ville vara med och göra en obduktion på den, för att få se om man på det viset kunde få några svar. Men ingen ville vara med.
Då jag är ganska dålig på bävrars anatomi, och ännu mer usel på att på egen hand ta reda på dödsorsaker genom obduktioner, så fann jag ingen orsak till dess död. Jag begav mig åter till ängen, för att se om jag där kunde finna någon ledtråd. Där fann jag en ilsken brun tjur som bestämde sig för att jag var skoj att göra illa. Så jag gav upp mysteriet om bävern och hoppades på att den likväl hade dött av naturliga orsaker, innan jag åt den.




Sju-punkts-lista
  • Undviker du att dö så lever du längre
  • Om man stirrar in i en tänd glödlampa i fem minuter tar det mer än fem minuter tills dina ögon fungerar korrekt igen
  • Samer är konstiga
  • Har man vita tänder slipper man vänta
  • Jag är inte så förtjust i gås
  • Apor är fortfarande roliga
  • Det gör ofta ont att hamna i slagsmål

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt