måndag 20 juni 2011

Modifierade glasögon

Idag ville inte min Ipod starta. Vilket betyder att kommunaltrafiken  känns drygare än vanligt en tid framöver. Inte bara för mig, utan även för mina medresenärer. För jag har förstått att inte alla uppskattar att jag nu måste sjunga på låtarna istället för att diskret lyssna på dem i hörlurar. En del blängde surt på bussen idag. En flicka började även filma mig med sin mobil verkade det som.
Så om någon av mina läsare finner ett youtubeklipp där jag sjunger falskt på en buss, kan de vackert ta och meddela mig om det hela.


Jag har börjat förstå att jag är den enda som skulle kunna missförstå ett inbrott i ens lägenhet, där de gjort kaos av lägenheten, med att min mor gett mig ett nytt husdjur som överraskning.
Man kommer in, allt är kaos, möbler är sönderslagna tapeter nedrivna, fönster sönderslagna och så vidare. Jag hade skrockat och tänkt att det var ju en tarvlig överraskning. Sen hade jag sökt genom lägenheten efter det nya husdjuret min mor nog gett mig. Under tiden jag sökt hade jag gissat på vad det för slags djur jag fått, baserat på sakerna som gått sönder. När jag sett att TVn och lite andra prylar saknas, så hade jag nog gissat på en apa, och att den nog hade sprungit ut med sakerna via fönstret, och att det var därför fönstren var trasiga. Apor kan bete sig som... apor.
Sen när jag ringt min mor och tackat för överraskningen, men att det nog inte gick så bra att lämna apan själv i lägenheten utan tillsyn, så hade hon nog erkänt att det kanske inte var så att hon gett mig en apa. Då hade jag nog trott jag fått några fräsiga spöken. Men sedan undrat vart spökena gjort av med min TV. Kanske var det grannens spöken som inte tyckte om grannens TV och därför tog dit min istället. Så då hade jag knackat på hos min granne för att höra om några spöken hade råkat släpa in min TV till honom. Om han då sagt nej, så hade jag fått slut på idéer och helt enkelt lagt mig för att sova i sängen som inte längre fanns kvar. Jag hade nog först inte tänkt på att sängen var borta, och därför bara slängt mig där den skulle stå. Vilket förmodligen hade resulterat i att jag landat i glassplitter för de trasiga rutorna. De hade säkert tagit död på mig, och då hade jag ändå inte brytt mig så mycket om jag låg bekvämt.


I övrigt hittade jag idag mina glasögon som jag varit av med i tre dagar. De låg på gräsmattan. Jag fick lite blandade känslor när jag fann dem. Speciellt med tanke på att min far modifierat dem med gräsklipparen. Så mitt tips för dagen är att inte lägga sina glasögon på gräsmattor.
För att visa hur fint modifierade de faktiskt blev, så bifogar jag här under lite bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt