tisdag 10 maj 2011

Köttbulle

I lördags hade jag tydligen sönder mina föräldrars tvättmaskin. Det kändes helt rätt.


För några dagar sedan så åt jag köttbullar med föräldrarna. Då ena köttbullen smet undan min gaffel frågade min far om den inte var död. Under den sekunden som följde innan jag hann svara så vandrade mina tankar iväg. För jag har faktiskt inte sett ett enda program på tv om köttbullarnas liv innan de hamnar på våran tallrik. Hur lever de i vardagen? Här kommer lite svar på frågor som jag ställde inom mig själv.

Köttbullarna lever i Sverige, det är en svensk art. Den har emigrerat till en del andra länder, men det är här den härstammar ifrån. De lever under träd och buskar (enbart på campingar), och är faktiskt nära besläktade med dammråttan. Köttbullarna vi äter, är viltfångade. Det är väldigt ovanligt att man har köttbullar som husdjur. Om man skulle ha det, så gäller typ samma regler som om man har Gremlings. Får de vatten på sin köttiga päls, så får de barn. Matar man dem efter midnatt så blir de elaka köttfärslimpor som röker cigarrer och förstör. Köttbullar äter rent kött, genom sina porer, för de har inga organ, de består enbart av det vi sedan äter. De är ett naturens 23 verkliga underverk. Till de 23 underverken tillhör annars sådana som, till exempel, näbbdjuret, myrsloken och Godzilla.
I köttbullarnas egna bibel, så heter skapelseberättelsen kort och gott Köttfärs.

När sekunden var över, och jag svarade min far, så svarade jag att jag aldrig hade sett något program om köttbullarnas liv innan de hamnade på vår tallrik. Då sa min mor att jag fick lov att göra ett sådant program. Köttbullar pratar svenska, så jag får nog texta programmet innan jag publicerar det på youtube.


I övrigt så låter ordet Predikant och Praktikant ganska lika. Är det en slump tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt