onsdag 1 december 2010

Goda odds

I helgen satt jag hemma och såg en öl komma flygandes mot mig i huvudhöjd. Av något skäl var mina reaktionsförmågor lite berusade och istället för att fånga ölen på ett smidigt vis. med händerna, bestämde sig min panna för att försöka sig på att nicka den stiligt. Jag fick ont.
Så jag tipsar alla läsarna om att inte försöka sig på att nicka fulla ölburkar. Jag fick inte mycket ut av det hela, förutom smärta och en elegant bula.


Jag har annars varit flitig denna veckan och har därför glömt spisen igång fyra gånger. Det är ännu bara onsdag. Jag tror denna veckan kan leda till mycket goda ting. Oddsen är goda.
Jag börja misstänka att jag nog av misstag kommer ta livet av mig själv innan julafton.
När jag begrundar denna slutsatsen kommer jag fram till att det inte är någon mening för mig att köpa någon mer julklapp. Så jag känner mig ganska glad, för jag slipper oroa mig för att pengarna inte skall räcka åt till allas julklappar.
Det gäller att se de små positiva sakerna i livets bistra sanningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt