fredag 11 maj 2012

Odjur

När blekfisen Nelly lånade om en bok på biblioteket i veckan så kommenterade bibliotekarien boken. Hon sa att det kritiseras om hur det alltid är kvinnor som blir kära i odjur, monster och dylikt, aldrig män. Ett klassiskt exempel är Skönheten och odjuret.
Den natten drömde jag om hur jag skapade ett verk där det var mannen som blev kär i odjuret. När jag vaknade antog jag att jag möjligen hade snubblat på en guldgruva här. I dessa dagarna när könsfrågan är så stor skulle man nog kunna tjäna en fin summa pengar på att vara "nytänkande" och vända på steken. Jag började forma verket i min skalle. Om hur en jägare blev kär i en björn. Efter ett tag kom jag dock på att det nog vore fel att skapa ett verk om tidelag. Speciellt nu när Sverige gjort det olagligt att ha sex med sina husdjur och andra djur man kan tänka sig finna skadade och försvarslösa i skogen. Jag bestämde mig för att släppa tanken. Män som har sex med skadeskjutna björnar kommer nog aldrig visas på bio.


I övrigt så lyckades jag genomföra en våldtäkt på en okänd kvinna i veckan, då hon hade glömt logga ut från en dator i datorsalen. Jag var dock snäll, skrev inget elakt. Men jag delar likväl med mig åt er.

Fakta:
Choklad är giftigt, det råkar bara vara så att människor tål det bättre än andra djur. Tio kilo är den dödliga dosen för en normal människa.

1 kommentar:

  1. Män blir inte kära i odjur/monster, för att de inte är dumma nog att tro på att "det är insidan som räknas"...

    SvaraRadera

Du har rätt till min Åsikt