onsdag 30 juni 2010

Alkohol

Var nyss inne på tv.nu för att se om det mot alla odds visades något sevärt på tv. Såg då en reklam för någon slags chardonnay med giraffer på. Texten under löd: Alkohol kan skada din hälsa. Dock kollade jag ganska snabbt och läste istället det som: Alkohol kan skänka dig hästar.
Det första jag funderade på kring texten var då varför de visade Olgor (giraffer) på bilden, och inte dessa så kallade hästar. Har de en skev uppfattning hur dessa hästar sägs se ut? Vad jag fått höra ska de mer likna stora ponnys än en Olga.
Min andra tanke sedan var att de nog menade att man kunde få hallucinationer av alkoholen. Istället för rosa elefanter får man hästar, som man kan skryta för sina vänner om. Hästar är ett mer populärt rykte än elefanter, helt enkelt.

När jag väl insåg att jag i all hast hade läst fel, så blev jag väldigt besviken och stängde ner sidan för att laga mat istället. En reklam som från början fått mig att vilja köpa denna alkoholdryck med giraffhästar på fick mig nu istället att inse att jag var hungrig och tappa all lust att dricka alkohol för all framtid. Det är ju uppenbarligen skadligt för ens hälsa. Den får en att läsa fel på de mest simpla meningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt