torsdag 27 maj 2010

Fågeldag

När jag skulle åka buss idag så klev även Pea på. Hon hade en hjälm med sig, som om hon än en gång försökte lura i mig att det finns hästar. Jag vägrade tack vare hjälmens närvaro att prata med henne under hela bussresan.
Det kvittar vad hon än tar sig till, jag vägrar att acceptera hennes verklighet.

Annars verkar det som att det är ett fågeltema över denna dagen. När jag satt på bussen än en gång så märkte jag att jag satt på ett Vogelsitze-säte. Alltså tog jag för givet att jag hade stulit en fågels plats. Till råga på detta så åkte bussen åt motsatta hållet jag skulle åt, som ett slags straff. Även, de flesta, gatorna jag passerade hade fågel namn, blåmes och allt möjligt. När bussen åter hamnade på hållplatsen där jag hade hoppat på den från början körde en buss förbi mig som skulle till nånting med kråka i namnet. Till och med när jag pratade med min broder Ewil i telefon så höll en fågel på att skita ner honom.
När jag sedan kom till Orsa igen så lät en fiskmås lite smått som om den blev våldtagen, en bit bort från mig. Jag ryckte till, rädd för att den som gett sig på fågeln skulle ge sig på mig härnäst. Fast jag såg då att fågeln nog bara skrek åt en brödbit.
Lättad över detta gick jag hemåt, och upptäckte att min katt ännu inte blivit uppäten av fiskmåsarna som brukar jaga henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt