tisdag 22 december 2009

Busskalabalik

För att summera tiden jag struntat i att skriva här i min blogg kan jag skriva lite stödord, utan att förklara dem närmre.
Tågresa, Böter, Skåne, Öl, Mutta, Urin, Snö, Naglar, Bussresor samt Avföring.


När nu den sumeringen är över så går jag rakt på nästa ämne. Det har än en gång kraschat in en buss på resecentrum i Kristianstad. Det såg lika kul ut på bild denna gången, och jag blev än en gång ledsen över att ha missat händelsen. Det bästa hade varit att få åka i bussen när den krashade rakt in genom klassväggen och över personerna som stod och väntade. Tvärr var det inte någon populär ort den skulle till, för tydligen blev bara fem personer skadade.

Hur chauffören lyckades med det hela bekommer inte mig så mycket. Jag hade mest velat sitta på bussen tjoa och skrika; "En gång till, en gång till!" upprepande gånger.

Så det jag lärt mig av denna händelsen är att jag måste åka mycket mer buss, så jag slipper missa ett enda tillfälle att uppleva det hela. Man kan ju fråga chauffören, innan man stiger på och betalar, om han har tagit sin snapps för dagen. Har han inte det, så är det nog inte lönt att slösa pengar på resan, för då blir den säkert bara tråkig ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Du har rätt till min Åsikt